سئو فروشگاه اینترنتی برای سایت وردپرس
سئو سایت فروشگاهی فروشت رو چند برابر کن!
دلیل خیلی واضحی برای این اتفاق وجود داره اونم اینه که قدرت تشخیص فعالیت های مهم و کلیدی رو در فروشگاه اینترنتی ندارید! در تصاویر زیر میتوانید سلسله مراتب معماری سایت برخی برندهای سایت فروشگاهی با سئوی مناسب را ببینید. پس بهتر است حتیالامکان از قالبهای سبک و بهینه برای سایتهای فروشگاهی استفاده کنید. در مقاله «بهترین قالبهای راستچین فروشگاهی» لیستی از این قالبها را معرفی کردهایم. دامنه آدرس منحصربهفرد سایت شماست که کاربران با جستوجوی آن در مرورگرهایشان، به سایت شما میرسند. حرفهای ضدونقیضی درباره تاثیر دامنه روی سئو سایت وجود دارد که قبلاً در مقاله «تأثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چقدر است؟» توضیح دادیم و میتوانید نگاهی به آن بیندازید.
هیچ کس چندین دقیقه از وقتش را برای بالا آمدن سایت شما تلف نمیکند و خیلی راحت سایت شما را ترک میکند و سراغ گزینههای دیگر میرود. پس بهبود سرعت بارگذاری صفحات محصول و آیتمهای داخل آن مثل نوشتهها، تصاویر و ویدیو و…. یکی دیگر از اقداماتی است که باید برای سئو صفحات محصولتان انجام دهید. علاوه بر نظرات مشتریان، کسب مجوزها و گواهینامهها هم به اعتماد مشتریان کمک زیادی میکند. در نهایت فراموش نکنید از کدهای review و rating اسکیما هم در صفحات محصول استفاده کنید. در نتایج ممکن است صفحه خرید هاست ووکامرس را مشاهده کنید و در عین حال مقالهای با سوال هاست ووکامرس چیست مشاهده کنید.
بک لینک گرفتن از هر سایتی و با هر کلمه ای، نه تنها به بهبود سایت شما کمکی نمیکند، بلکه ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید و رتبه شما کاهش پیدا کند. همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و با کمک آن ها، در سایت های معتبر و مرتبط با موضوع کارتان بک لینک بگیرید. شاید بتوان گفت دیجی کالا یکی از رقبای اصلی سایت های فروشگاهی است؛ در نتیجه تحلیل و بررسی آن می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان، مراجعه به قسمت جستجوی محصول دیجی کالا است. کافیست در قسمت جستجو سایت دیجی کالا این عبارت را وارد کرده و لیستی از کلمات مرتبط را مشاهده کنید. اول کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید بعد آنها را اولویت بندی کنید و در آخر استراتژی سئو سایت فروشگاهی خود را براساس آن کلمات پیاده سازی کنید.
یکی دیگر از تنظیمات سئو وردپرس، استفاده از دستهها (Categories) و برچسبها (Tag) است که برای مدیریت مطالب بلاگ و محصولات سایت به کار میروند. با دسته و برچسب کاربران محتوای شما را راحتتر پیدا کرده و موتورهای جستجو نیز ساختار محتوای شما را بهتر درک میکنند. در دنیای تجارت آنلاین امروز، جذب ترافیک و افزایش رتبه در موتورهای جستجو، کلید موفقیت هر وب سایتی است. وردپرس به عنوان محبوبترین پلتفرم ساخت وب سایت، ابزارهای قدرتمندی برای بهینهسازی سئو ارائه میدهد. با این حال، پیادهسازی و استفاده صحیح این ابزارها میتواند برای افراد کمتجربه چالشبرانگیز باشد. فراموش نکنید هرچقدر پروسه خرید اینترنتی و به نکات ریز در فروشگاه اینترنتی توجه کنید هم باعث سئو سایت فروشگاهی تان میگردد و هم افزایش فروش بیشتری را خواهید داشت.
اما از آنجایی که تولید محتوا می تواند شما را پادشاه کند، وبلاگ نویسی سایت فروشگاهی نقش مهمی در سئو و رتبه سایت شما دارد. در مطلب ضرورت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی می توانید مزایا و نحوه ایجاد وبلاگ را مطالعه کنید. همچنین شما می توانید در بخش مقالات فروشگاه خود مطالب مرتبط با نوع محصولات را منتشر کنید و یا ایده های خلاقانه استفاده از محصولات را در آن قرار دهید. در نتیجه با تولید محتوا در قسمت وبلاگ و با رعایت اصول سئو می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. یکی دیگر از نکات آموزش سئو سایت های فروشگاهی، بهینه سازی عنوان و متادیسکریپشن است.
بعد از افزونه یواست، بهترین افزونه سئو برای وردپرس، افزونه All in one seo pack است. نسخه رایگان این افزونه امکاناتی را نظیر انتخاب درست عنوان ها و نوشتن توضیحات متا را برای شما فراهم می کند. دومین موردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توضیحات متای هر محصول است. پیش از آنکه سایتی را در نتایج گوگل باز کنید، توضیحات کوتاهی در حدود 2 خط را می توانید مشاهده کنید. اصولا با توجه به این توضیح و در نظر گرفتن عنوان صفحه، تصمیم می گیرید که روی سایت کلیک کنید یا خیر. بخش توضیحات متای هر صفحه آنقدر اهمیت دارد که افزونه هایی مثل یواست یا رنک مث، امتیازی را برای آن در نظر گرفته اند.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک فروشگاه اینترنتی میشود و بیش از اینکه محصول داشته باشند دسته بندی ایجاد کرده اند که حتی اکثر آنها خالی است. بنابراین سعی کنید دسته بندی های محصولات خود را تا جایی که امکان دارد مخصر و کوتاه در نظر بگیرید. هرگونه تغییر ناگهانی در ساختار سایت فروشگاهی ممکن است تاثیر زیادی بر سئوی سایت بگذارد. اگر ساختار سایت شما ایدهآل نیست، قبل از بررسی تمام جوانب را بسنجید و یا با یک مشاور سئو، اقدام به جابجایی و تغییر آدرس صفحات نمایید. سئو باعث میشود افرادی که در گوگل به دنبال محصولات شما هستند در صفحه اول نتایج جستجو وب سایت شما را ببینند و وارد سایت شما شوند تا جزییات محصول شما را بررسی کنند. اگر در صفحه اول نتایج جستجو نباشید درصد فروش شما بسیار کاهش پیدا میکند.
اگر فکر میکنید انجام این کار در تکتک صفحات سایت شما برایتان سخت است، سعی کنید از مهمترین صفحات شروع کنید. هنگام انجام این کار، راهی برای بهینهسازی واقعی هر صفحه وجود ندارد. رباتهای گوگل و دیگر موتورهای جستوجو، توانایی دیدن عکسها را ندارند، برای همین باید عکسها را برای آنها توضیح دهید. به توضیحاتی که برای هر عکس نوشته میشود، Alt Text میگویند و این قسمت در تنظیمات مربوط به عکسها قرار دارد. Search Console گوگل یکی از ابزارهای ارائه شده توسط این ابرکمپانی است که با استفاده از آن میتوانید سایتتان را بهینهتر کنید. با استفاده از سرچ کنسول میتوانید بفهمید که کدام مطالب بازخورد بیشتری داشتهاند، کدام مطالب ورودی خوبی نمیگیرند، چه خطاهایی روی سایتتان هست و … .
با انجام اقدامات لازم برای سئو وبسایت، میتوانید محتوای سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید و شانس خود را برای حضور در رتبههای برتر نتایج جستجو افزایش دهید. خواهش میکنم.ممنون از توجه تون بله دکمه فعلا کار نمیکنه و به زودی دوره در همین صفحه آموزش سئو سایت فروشگاهی قرار داده میشه تا بتونید ازش استفاده کنید. شما نیازی نیست سئو را کامل از پایه بیاموزید تا از طریق سایت فروشگاهی تان به درآمد برسید! فقط کافیست مهمترین نکات سئو سایت فروشگاهی را یاد بگیرید و همان موارد را روی فروشگاه اینترنتی خود اعمال کنید تا نتایج فوقالعاده بدست بیاورید. ایران فاندر آژانس تخصصی بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است.این مرکز با 10 سال سابقه دیجیتال مارکتینگ، در جهت افزایش فروش اینترنتی کسب و کارها در ایران فعالیت میکند. استفاده از هر دوی این موارد توصیه می شود، اما لطفا نحوه برچسب گذاری در سایت های فروشگاهی را یاد بگیرد و بعد به سراغش بروید!
اگر تجربه کاربری خوبی به بازدیدکننده ندهید، شما بیشتر از یک مشتری را از دست میدهید. حالا اگه سایت برای خودت باشه (یعنی طراحی سایت فروشگاهی رو انجام دادی) که چ بهتر! ببینید شما باید بازار کسب و کار و میزان استقبال از محصولات رو کامل بررسی کنید. در واقع شما باید به کمک ابزارهای مناسب تحقیق کنید و ببینید مشتریان شما دنبال چه چیزی در حوزه کاری و محصولات شما هستند و چه عباراتی را جستوجو میکنند. برای طراحی سایت با سئو و همچنین نحوه فعالیت آکادمی شادمان از خدمات طراحی با سئو سایت میتوانید به این بخش مراجعه کنید و لیست کامل این خدمات را مورد بررسی قرار دهید.
✅ مثلاً اگر یک سایت مربوط به آشپزی باشد، دستهبندیهای آن میتوانند آموزش آشپزی، نقد و بررسی غذای ملل مختلف، دستور تهیه انواع دسر، دستور تهیه انواع سوپ و … باشند. این اولین قدم از مرتبسازی سایت کسی است که حتی اتاقش هم بههمریخته است. وقتی شما احساس میکنید راحتتر متوجه موضوع شدهاید، یعنی احتمالاً گوگل هم راحتتر ماهیت مقاله را درک کرده و حالا میتواند رتبه بهتری به مقاله مذکور بدهد. البته که افزونههای مورد بررسی ما در این مقاله افزونههای مرتبط با سئو هستند. خیلی موقعها هم سئو کاملاً تخصصی میشود؛ اما یکی از بزرگترین مزیتهای وردپرس، افزونههای همهفنحریف این سیستم مدیریت محتواست که کار را برای آماتورها راحتتر کردهاند.
زمانی که شما چند صفحه در فروشگاه خود دارید و این صفحات از نظر محتوایی به هم نزدیک هستند، این تگ به گوگل می فهماند که کدام یک از صفحات شما، صفحه محتوا اصلی است و دارای اهمیت بیشتری می باشد. یکی دیگر از مواردی که به کاربران فروشگاه شما کمک می کند تا محصولات خود را آسان تر پیدا کنند، برچسب های محصولات است. در واقع برچسب ها یا تگ ها، جزئیات بیشتری از یک محصول را شرح می دهند. برای مثال اگر دسته بندی با عنوان لباس ورزشی مردانه دارید، می توانید از برچسب " تیشرت ورزشی نایک " استفاده کنید. البته در استفاده از برچسب ها نباید زیاده روی کنید، چرا که در طولانی مدت ممکن است برای شما مشکلاتی از قبیل کندی سرعت سایت و یا صفحات زامبی ایجاد کند. همچنین دقت داشته باشید که برچسب های هر دسته بندی، باید با سایر دسته ها متفاوت باشد.
افزونه AMP از کاراییهای مفیدی مثل پشتیبانی AdSense، امکان تماس با پشتیبانی فرم Y، شرکت در ایمیل و پشتیبانی از CTA برخوردار است. شما به کمک این پلاگین میتوانید استایل دلخواه در صفحه آن را تعیین کنید؛ آن را برای صفحات خاص غیر فعال کنید؛ و با استفاده از افزونه جانبی، دادههای متا را در نسخه AMP بهینهسازی کنید. لینک سازی داخلی بخش مهمی از سئو داخلی و هدایت ترافیک در تمامی صفحات سایت است. همانطور که در مورد افزونه راکت و بالا بردن سرعت سایت گفتیم، تصاویر نقش مهمی در سرعت بارگذاری دارند. هرچقدر از تصاویر بیشتر و با حجم بالاتری در صفحات سایت خود استفاده کنید، سرعت سایت شما کمتر میشود.
افزونهها صرفا پیشنهاداتی برای بهبود سئو ارائه و بخشهای مختلف آن را آنالیز میکنند. برای نمونه در شکلهای زیر نوشتن عناوین، متادیسکریپشن و لینک یکتا بر عهده خود شماست و افزونه صرفا معیاری از مناسب بودن یا عدم تناسب آنها در اختیار شما میگذارد. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. بدترین اتفاق برای معماری و ساختاربندی یک فروشگاه اینترنتی این است که مشتریان با هدف مشخصی وارد سایت شوند اما با طی کردن یک مسیر منطقی به محصولاتی برسند که در دسته خود جا ندارند. گفتیم ابزار؛ این کلمات کلیدی را میتوانید از چند طریق استخراج کنید؛ اولین راه استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ مثل Keywordtool و KWfinder، گوگل کیورد پلنر و… است.
برای اینکه بتوانید دسته بندی محصولات خود را با کلمات کلیدی انجام دهید، بهتر است به سایت دیجی کالا مراجعه کنید. شاید بگویید که دیجی کالا رقیب من است، اما تحلیل رقبا یکی دیگر از موارد سئو سایت فروشگاهی بود. زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید. سپس ببینید برای مثال پیراهن مردانه پشمی را با چه کلمات کلیدی دیگری در فروشگاه خود استفاده کرده است. همچنین این موضوع را نیز بررسی کنید که هر محصول را در چه دسته ای و با چه عنوانی قرار داده است. از مهم ترین مراحل سئوی سایت فروشگاهی را می توان پیدا کردن کلمات کلیدی دانست.
سئو عاملی است که همه ما میخواهیم بر آن مسلط شویم، اما این به معنای عجله در یادگیری آن نیست. راهنمای جامع سئوی وردپرس که امروز ارائه کردیم، یک رویکرد جامع و منسجم را برای بهینهسازی سایت به شما ارائه میدهد. اگر چه ممکن است یک راهحل سریع نباشد، اما خیلی میتواند شما و سایتتان را بالا بکشد. دیدگاههای کاربران شما، میتوانند به راحتی تعداد کاربران و اینکه چند نفر در سایت شما درگیر هستند را نشان دهد و همین امر موجب بهبود و ارتقای سایت شما میشود. برخی کامنتهای فیک وجود دارند که میتواند حتی به سئوی سایت شما آسیب بزنند. برای این کار در وردپرس دوباره به برگه تنظیمات بروید و صفحه پیوندهای یکتا رفته و سپس بر روی گزینه نام نوشته بروید و در پایان تنظیمات را ذخیره کنید.
شما می توانید نکات مهم و کاربردی را برای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی خود در محتوا " تولید محتوای سایت فروشگاهی " مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی سئو سایتهای وردپرسی و اهمیت آن در بهینهسازی وب سایتها برای موتورهای جستجو پرداختیم. سئو وردپرس به مجموعه اقداماتی گفته میشود که با هدف افزایش رتبه سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از طریق نتایج جستجوی طبیعی انجام میگیرد. با توجه به رقابت شدید در دنیای مجازی، بهینهسازی سایتهای وردپرسی به دلیل طراحی کاربرپسند و امکانات متنوعی که ارائه میدهد، آسانتر از سایر سیستمها است. مراحل مختلف سئو مانند ایندکس شدن، انتخاب پیوند یکتا، و بهینهسازی محتوا را بررسی کردیم.
اکنون که می دانید ابتدا چه صفحاتی را می خواهید بهینه سازی کنید، بیایید تصمیم بگیریم که چگونه می خواهیم صفحات خود را در کل سایت نام گذاری کنیم. توصیه ما به شما این است که در تگ تایتل از عبارت های جذابی مثل ارزان ترین، بهترین کیفیت، گارانتی و با ضمانت، خرید راحت، قیمت مناسب و… استفاده نمایید. خب احتمالا اگه از سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس (Wordpress) استفاده میکنه، پلاگین فروشگاهی ووکامرس (Woocommerce) داری. بسیاری از سایتهای تولیدکنندگان محصولات؛ تمامی فروشگاههای (آنلاین و آفلاین) که محصولات آنها را میفروشند؛ فهرست میکنند و به آنها بک لینک نیز میدهند. ساخت بکلینک کلاه سفید (بدون پرداخت پول) برای صفحات اصلی، دستهبندی و محصول بسیار مشکل است. این وضعیت باعث میشود برای رسیدن به رتبه ۱ بکلینکهای کمتری نیاز داشته باشید.
یکی از مزایای سایت های فروشگاهی ساخته شده با وردپرس، لینک سازی داخلی میان محصولات مشابه است. اما علاوه بر این باید در بخش وبلاگ سایت فروشگاهی خود نیز بین محتواهای با موضوع مرتبط، لینک سازی انجام دهید. به این ترتیب علاوه بر اینکه به نیاز کاربر پاسخ داده اید، به گوگل برای ایندکس کردن بیشتر سایر صفحات نیز کمک کرده اید. در یک سایت فروشگاهی بهطور میانگین دوبرابر یک سایت خبری و وبلاگ، تصویر به کار میرود. این تصاویر نهتنها محصولات شما را جذابتر نشان میدهند، بلکه به بهبود سئو سایت و افزایش نرخ تبدیل نیز کمک میکنند و روی تجربه کاربر تاثیر مستقیم دارند.
برای خریداری فول اسکیما میتوانید به صفحه افزونه فول اسکیما مراجعه کنید. برای استفاده از بعضی از این افزونهها باید آنها را دانلود یا خریداری کرده و روی سایت خود نصب کنید. استفاده از برخی پلاگینها هم نیازی به نصب روی وبسایت وردپرسی ندارد. با من همراه شوید تا ۱۵ مورد از بهترین افزونه های سئو وردپرس را به شما معرفی کنم. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی کفش دارید، ممکن است از یک مدل، چندین رنگ و طرح داشته باشید و برای هر کدام یک صفحه جداگانه بزنید.
بله، درست مانند وردپرس، ووکامرس هم با سئو سازگار است اما برای استفاده از این قابلیت، به کمک یک افزونه سئو نیاز دارید. پاک کردن کدهای اضافی سایت، حذف خطرهای احتمالی وردپرس، بالا بردن سرعت ایندکس صفحات و حذف مشکلات دیگر افزونهها تنها چند ویژگی این ابزار کاربردی است. افزونههای سئو مانند Yoast و Rank Math دارای ابزار ریدایرکت هستند اما افزونه Redirection این کار را به صورت حرفهای و اختصاصی انجام میدهد. این پلاگین، ریدایرکت ۳۰۱ را مدیریت کرده و صفحات با ارور ۴۰۴ را ردیابی میکند. همانطور که در معرفی افزونه WP Rocket اشاره کردیم، استفاده از قابلیت کش میتواند فشار سرور سایت را تا حدود زیادی کاهش داده و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرد.
به دلیل امکانات زیاد این افزونه، نمیتوان به تمامی ویژگیها در اینجا اشاره کرد، اما اگر علاقهای به کار با افزونه Yoast ندارید، این افزونه را امتحان کنید. کارایی مهم دیگر افزونه فول اسکیما در ارتباط با کاربران، امکان نمایش FAQ در سایت شماست. این امکان برای ثبت آرا کاربران کمک زیادی به بالا بردن میزان Engagement میکند. با نمایش تعداد آرا در نتایج جستجو، گوگل متوجه درگیر شدن کاربران با محتوای سایت شما میشود. همانطور که در ابتدای این مقاله آموزشی اشاره کردیم، سئو ووکامرس یک روش فوقالعاده کارآمد برای افزایش درآمد کسبوکار اینترنتی شماست.
وقتی وارد این قسمت میشوید ساختارهای گوناگونی برای آدرس صفحاتتان مشاهده میکنید که مناسبترین آنها، گزینه یکی مانده به آخر است. با انتخاب این گزینه بعد از اسلش، عنوان مقاله مشاهده میشود و هرگونه عدد و علامت اضافی از بین میرود. در نهایت پس از انجام تمامی این مراحل طبق راهنمای جامع سئوی وردپرس، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از از افزونه حرفهای Yoast SEO حتما استفاده کنید. این افزونه بسیاری از فاکتورهای سئو را برای شما اجرا کرده و موجب بهینه ماندن سایتتان میشود. همیشه یک عنوان جذاب می تواند مخاطب را به سمت مطلب و سایتتان بکشد، پس در دنیای اینترنت که دنیای رقابت است بر روی انتخاب مناسب ترین ها سرمایه گذاری کنید. دقت داشته باشید که باید برای مشتریان خودتان درباره محصولاتتان توضیح کامل و درستی ارایه دهید چون با این کار به مشتری احترام گذاشته اید و در نتیجه مشتری نیز جواب این احترام را خواهد داد.
هر چه توضیحات متای شما بهتر نوشته شود نرخ کلیک یا همان CTR در گوگل، برای صفحه محصول شما بالاتر میرود. اگر قالب شما این ویژگی را ندارد، و یا اگر می خواهید کنترل بیشتری روی توضیحات دسته بندی خود داشته باشید، می توانید با استفاده از صفحه ساز برگه های ووکامرسی توضیحات دسته بندی محصولات را نیز اضافه کنید. باز هم می گوییم، صفحات دسته بندی محصولات شما می توانند از با ارزش ترین صفحات شما باشند، بنابراین باید بهترین رتبه ممکن را برای آنها کسب کنید. در این پست شما را با تمام بخش های مهم سئوی فروشگاه اینترنتی ووکامرس آشنا میکنیم. سپس، برخی از افزونه های با کیفیت سئو را به شما معرفی میکنیم که به خوبی با فروشگاه های ووکامرس کار میکنند. هفتمین افزونه محبوب کل وردپرس با بیش از ۱.۶ میلیون نصب فعال، میتواند بدون هیچ کار پیچیده و فقط با چند کلیک، سایت شما را سریعتر کند.
افزونه اسکیما یا فول اسکیما Full Schema Rich Snippet یک افزونه اختصاصی و قدرتمند در سئو است. شما با کمک این پلاگین میتوانید به کدهای مخصوص ۵ ستاره شدن در گوگل دست پیدا کنید. این کار نه تنها به ظاهر و اعتبار سایت شما در ثبت آرای کاربران کمک میکند، بلکه سئوی سایت را هم ارتقاء میدهد. برای آنکه متشریان شما تجربه کاربری بهتری داشته باشند بایستی سایت شما از سرعت بالا و علمکرد خوبی برخوردار باشد. برای دستیابی به این هدف حتما از یک هاست و سرویس میزبانی قدرتمند که سازگاری کامل با ووکامرس دارد استفاده نمایید.
در سئو ویدیو و در هنگام استفاده از ویدیو نیز بایستی توضیحات مربوط به ویدیو و محصول را به طور کامل وارد نمایید. حجم ویدیوهایی که آپلود می کنید، کم باشد تا باعث افزایش سرعت باز شدن یا لود سایت تان نشوند. ابتدا با صفحات تاپ خود شروع کنید که احتمالاً هوم پیج یا صفحه اصلی، مجموعه محصولات اصلی و صفحات محصولات پرفروش شما خواهند بود. ما درباره صفحاتی صحبت می کنیم که بیشترین سود و بهترین تبدیل را دارند. به یاد داشته باشید که سایت شما ابتدا باید برای مشتریان ساخته شود. اگر در زمینه معماری سایت خودتان با مشکل مواجه شده اید، حتماً از مشاوره سئو و مشورت با یک کارشناس سئو بهره مند شوید.
ما در این مطلب راهنمای سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی را ارائه کرده ایم و در ادامه نیز بهترین افزونه سئو برای وردپرس را به شما معرفی می کنیم. اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای ساختار منطقی و کاربرپسند است. این شامل استفاده از URLهای مناسب، طراحی ناوبری ساده و ایجاد نقشه سایت XML برای کمک به موتورهای جستجو در کشف صفحات سایت میشود. استفاده از پیوندهای یکتا (Permalinks) که شامل کلمات کلیدی مرتبط هستند، میتواند تأثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشد. در بسیاری از سایتهای ایران و جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده شده است. یکی از موضوعهای مهم بازاریابی دیجیتال، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو است؛ چرا که با این کار هم بازدیدکننده سایت تجربه بهتری خواهد داشت و هم میتوان ورودیهای بیشتر و بهتری برای سایت گرفت.
در فروشگاههای اینترنتی، استفاده از این دادهها باعث میشود اطلاعاتی مانند قیمت و موجودی در سرپ گوگل نمایش داده شود. شما میتوانید از طریق وبسایت Schema.org به مجموعهای از کدها دست پیدا کنید. از افزونههایی مانند Broken Link Checker میتوانید برای بررسی و اسکن لینکهای داخلی سایت خود استفاده کنید. بهعلاوه اگر با ابزار اسکریمینگ فراگ آشنایی دارید میتوانید وضعیت لینکهای داخلی سایت خود را بررسی کنید. وردپرس امکاناتی را برای بهبود سئو سایتها ارائه میدهد که در ادامه آنها را در قالب یک چک لیست برای سئو وردپرس آوردهایم.
قبل از بهینه سازی وبسایت خود، باید بدانید برای چه کلماتی سئو فروشگاه اینترنتی را انجام دهید. لینکسازی داخلی و خارجی از مسائل مهم سئو سایت بوده که کاری سخت و زمانبر است، مخصوصاً زمانی که تعداد محتوای سایت زیاد باشد. این افزونه به سئو محصولات کمک کرده و برای آنها اسنیپتهای مخصوص محصول را ساخته و به موتور جستوجو معرفی میکند. نقشه سایت را مناسب با فروشگاه بهینه کرده و با Open Graph به ساخت اسکیما مخصوص شبکههای اجتماعی کمک میکند. به این شکل، محصولات شما چه در موتور جستوجو و چه در شبکههای اجتماعی به شکل محصول و با اطلاعات مناسب دیده میشوند. برای آشنایی کامل با نحوه استفاده از دستهبندی و برچسبها به این مقاله مراجعه نمایید.
وردپرس یکی از سیستم های محبوب سایت ساز است که توانسته بسیاری از فروشگاه های اینترنتی را درون خود جای دهد. از بهترین افزونه های فروشگاه اینترنتی می توان به ووکامرس و EDD اشاره کرد که در نزد کاربران فارسی زبان محبوبیت بالایی دارد. همچنین اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهتر است که ریسک نکنید؛ چرا که تاثیر ناشی از بک لینک های نامناسب می تواند تا ماه ها سایت فروشگاهی شما را از لیست نتایج گوگل حذف کند. بهتر است برای این کار از افراد با تجربه استفاده کنید یا برای " خرید بک لینک ارزان " توسط وب پویا از این لینک اقدام کنید. پشتیبانی آنلاین می تواند این امکان را به مشتریان بدهد تا به راحتی با شما در ارتباط باشند. در فروش آنلاین، شما دسترسی به مشتری ندارید و نمی توانید مشکلات یا سوالات آنها را مطلع شوید، اما با کمک چت آنلاین، این امکان برای شما فراهم می شود که در سریع ترین زمان ممکن به سوالات مشتریان رسیدگی کنید.
زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت. تنها تصاویر محصولات مهم نیست، بلکه جستجوی سریع و راحت کاربر نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال زمانی که کاربر کلمه پیراهن را در نوار جستجو سایت شما وارد می کند، نباید یک پیراهن مردانه به او نشان داده شود، بلکه باید دسته بندی پیراهن ها که می تواند در انواع مردانه، زنانه و ... به عنوان مثال اگر محتوای سایت فروشگاهی شما در مورد کفش کوهنوردی است، باید نام و متن جایگزین تصویر نیز به این موضوع مرتبط بوده و کلمه کلیدی همین حوزه باشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری